טיפים ללמידה עצמית

טיפים ללמידה עצמית

כל החיים אנו עסוקים בלמידה בין אם עצמאית או במסגרת. כבר בגן אנו מתחילים ללמוד על צבעים ועונות השנה, ממשיכים בתהליכי למידה בבית הספר ובתיכון – היסטוריה, מתמטיקה ואנגלית, מתחילים קורס הכשרה כזה או אחר בצבא, מתקדמים לתואר ראשון אך עוברים בדרך פסיכומטרי ושאר מבחנים וגם כשאנו מתחילים לסלול את הקריירה המקצועית שלנו אנו שואבים מידע, צריכים לשנן אותו שוב ושוב – בקיצור ידע הוא כוח ולא סתם אנשים שרוצים להצליח נמצאים בתהליך של למידה מתמדת לאורך כל החיים במיוחד כשמדברים על מקצועות שמתפתחים כל הזמן עם הטכנולוגיה כמו טייסים, רופאים, אנשי מחשבים ואינטרנט, מהנדסים, אדריכלים ועוד… אז הנה כמה טיפים שיסייעו לכם ללמוד לבד ובקלות…

דימויים והנפשות
קחו את המידע אותו עליכם לשנן למבחן או לבחינה ופשוט הוסיפו לו דימויים שיסייעו לכם לזכור את אותו מידע טוב יותר. אם למשל עליכם ללמוד על תהליך כימי, נסו לדמות אותו למשהו שאתם מכירים מחיי היום יום שלכם, זה מאוד יעזור לכם לא רק לזכור, אלא גם להבין איך זה באמת מתרחש.

ראשי תיבות: יצאת״י לרקו״ד
בתהליכי למידה יש המון מושגים קשים, הסברים, גורמים ומאפיינים אותם עלינו לזכור בעל פה בין אם כי אנו נבחנים על כך או בין כי אנו מיישמים אותם בפועל, בעבודה שלנו או במקצוע. לכן, ראשי תיבות זה משהו שמאוד יכול לעזור לזכור דברים. חפשו ראשי תיבות אליהם אתם מתחברים וכך כאשר תצטרכו לעשות את הקישור לדבר המסוים הזה שעליכם לזכור, ישר זה יעלה לראש.

הסריטו את עצמכם והקשיבו למה שיש לכם להגיד….
אחר הדברים הקשים שלפעמים אין לנו לשיטה עליו נקרא ״בלאק אווט״. כולכם וודאי מכירים את התופעה. אם תקליטו או תסריטו ואז תקשיבו לחומר זה יכול מאוד לסייע ולמנוע מצב של בלאק אווט כי אתם כבר תזכרו את החומר כל כך חזק, זאת משום שהאזנתם לו שוב ושוב.

כמובן שיש עוד מגוון שיטות כמו למשל לספר את מה שאתם צריכים לזכור למישהו שקרוב אליכם ורוצה לעזור, לצייר סרטוטים וציורים, לצפות בסרטונים, פשוט היו יצירתיים ותוכלו ללמוד בכייף ובקלות.